
Stručnjak za razvoj poslovanja
Identificira i stvara poslovni rast za organizaciju. Razumije ciljana tržišta i traži potencijalne kupce. Koristi prodajne i marketinške strategije za privlačenje klijenata. Gradi dugoročne odnose s potencijalnim klijentima. Ima detaljno znanje o proizvodima tvrtke, industriji i konkurenciji. Surađuje s različitim odjelima kako bi osigurao da se zadovolje potrebe klijenata. Procjenjuje poslovne performanse i pronalazi nove načine za postizanje prodajnih ciljeva.
Ovo su priče o ljudima koji svojim znanjem pomiču granice,
rade s najnovijim tehnologijama na inovativnim proizvodima i uslugama te su pokretači transformacije
u svojim industrijama.
Evo kako svatko od nas može steći vještine za poslove budućnosti!
Ekspertni tim u kojem je 27 znanstvenika, profesora, menadžera, stručnjaka iz različitih industrija i osnivača top tehnoloških tvrtki prvi put u Hrvatskoj analizira najvažnije vještine za 100 zanimanja budućnosti u 10 industrija. Na svakoj industriji radio je poseban tim. Ovo su stručnjaci koji vam donose listu najvažnijih vještina za zanimanja budućnosti u poljoprivredi i industriji hrane i pića i savjete kako se odmah za njih obrazovati.
Coca-Cola HBC Adria
Menadžer za poslovna rješenja i sustave za Hrvatsku, Sloveniju, BiH
AGRIVI
Osnivač i direktor
Fortenova grupa
Direktorica ljudskih potencijala
SELECTIO
Direktorica organizacijskog dizajna i razvoja
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Docent, Zavod za telekomunikacije
AGRIVI
Osnivač i direktor
Što preporučujete onima koji se tek počinju obrazovati za ovo radno mjesto? Gdje se obrazovati i što je važno za uspjeh?
Danas je sve više poduzeća u Hrvatskoj koje rade na internacionalnom tržištu i stručnjaci za razvoj poslovanja neizostavan su dio skaliranja poduzeća. Ključni faktor za uspjeh je usmjerenost na razumijevanje ciljane industrije, na rješavanje stvarnih problema kupaca i razumijevanje da je u razvoju poslovanja i prodaji statistika najbitnija - potrebno je otvoriti deset vrata da bi se prošlo kroz jedna.
Što preporučujete onima koji već rade, a ovo im je zanimanje zanimljivo? Kako steći potrebne vještine?
Online edukacije odlične su za stvaranje teoretske osnove, fizičke su edukacije puno bolje za praksu uživo, a sami rad i razgovori s kupcima najbolji su način za stjecanje vještina u razvoju poslovanja. Uz to, mnogo je i primjera najboljih praksi za pojedine industrije, koje mogu ubrzati način na koji treba pristupiti u praksi.
Analiza "The Future of Jobs Report" Svjetskog ekonomskog foruma pokazuje da, za razliku od 65 posto poslodavaca koji su još 2018. od svojih zaposlenika očekivali da steknu nove vještine na poslu koji rade, danas to očekuje njih 94 posto. Uslijed promjena vezanih uz nove načine rada zbog pandemije, lockdowna i prelaska na rad na daljinu te istovremeno utjecaja digitalne revolucije i tehnoloških promjena, na tržištu rada promjene su brže nego ikada prije.
Već je dobro poznata procjena da će 65 posto djece koja su trenutno u osnovnoj školi imati zanimanja koja danas još ne postoje. Iako se mnogima na globalnom tržištu rada u pandemiji povećala nesigurnost, cjeloživotno obrazovanje, stjecanje novih vještina, kompetencija i znanja jedina su garancija za put do dobrih poslova na kojima možete ispuniti svoje profesionalne želje i ciljeve te doprinijeti inovacijama i rastu tvrtki i gospodarstva.
Kada zamišljate idealnu karijeru, svoje zanimanje iz snova i sretnu budućnost, kako ona izgleda? Bez obzira na to birate li tek svoje obrazovanje ili ste već profesionalac u industriji, sigurno je da ćete nastaviti učiti tijekom cijelog svojeg radnog vijeka. S obzirom na nove tehnologije i brzinu promjena, svi moraju učiti i stjecati nove vještine da bi radili baš zanimanja koja žele. Evo kako će vam u tome pomoći prva interaktivna mapa poslova i vještina budućnosti.
upotreba alata za predviđanje prodaje
primjena digitalnih društvenih kanala i mreža u poslovne svrhe
primjena CRM sustava bilježenje i praćenje poslovnih podataka
upotreba računalnih alata za prezentiranje i vizualizaciju
upotreba računalnih programa za prikaz i obradu informacija
upotreba digitalnih komunikacijskih kanala u poslovne svrhe (e-mail, virtualni pozivi, dijeljenje prikaza i sl.)
izrada prodajnih strategija i planova
istraživanje kupaca, tržišta i prilika
izgradnja učinkovitih poslovnih odnosa i mreže kontakata
obavljanje aktivne/direktne prodaje
upravljanje kupcima
predviđanje prodaje u vremenskim intervalima
pronalaženje klijenata
poslovna oštroumnost
razumijevanje i vladanje financijskom terminologijom (upravljanje prihodima)
izrada prodajnih ponuda
obavljanje post-prodajne aktivnosti
prakticiranje upsell prodaje
prakticiranje unakrsne (cross-selling) prodaje
organizacija prodajnih događanja
upravljanje vremenom i prioritetima
projektno upravljanje
upravljanje promjenama
poznavanje agilne metodologije
inovativnost (u postojećim i novim rješenjima)
fleksibilnost
napredno poznavanje engleskog jezika
poznavanje tehničkih mogućnosti i potencijala proizvoda i/ili usluga
razumijevanje poslovnih izazova i ciljeva u prehrambenoj industriji
razumijevanje i praćenje klimatskih utjecaja na proizvodnju hrane
razumijevanje i praćenje trendova na tržištu proizvodnje i prodaje hrane
razumijevanje poslovnih modela i životnih ciklusa klijenata u industriji
upotrebljavanje proizvoda i/ili usluge koja je predmet prodaje
poznavanje pravne regulative u agrarnoj/prehrambenoj industriji
kritičko razmišljanje i analitičnost
upornost i konzistentnost
komunikacijske vještine (jasna formulacija komentara i informacija, vođenje razgovora, slušanje)
intrinzično motiviranje
učinkovito rješavanje prigovora/primjedbi
vještine prezentiranja i izlaganja (storytelling)
donošenje odluka
emocionalna inteligencija/empatija
pregovaračke vještine
sposobnost za rad pod pritiskom
timska suradnja / virtualna suradnja
kreativnost
savjetnički pristup
otvorenost za stalno učenje