
Učitelj strukovnih predmeta
Učitelj strukovnog obrazovanja, poznat i kao učitelj karijere i tehničkog obrazovanja, podučava učenike u praktičnim vještinama karijere u srednjim, javnim i privatnim obrazovnim institucijama. Cilj učitelja u karijeri i tehničkom obrazovanju jest osposobiti učenike vještinama i alatima koji su im potrebni za bavljenje određenim zanimanjem.
Ovo su priče o ljudima koji svojim znanjem pomiču granice,
rade s najnovijim tehnologijama na inovativnim proizvodima i uslugama te su pokretači transformacije
u svojim industrijama.
Evo kako svatko od nas može steći vještine za poslove budućnosti!
Ekspertni tim u kojem je 27 znanstvenika, profesora, menadžera, stručnjaka iz različitih industrija i osnivača top tehnoloških tvrtki prvi put u Hrvatskoj analizira najvažnije vještine za 100 zanimanja budućnosti u 10 industrija. Na svakoj industriji radio je poseban tim. Ovo su stručnjaci koji vam donose listu najvažnijih vještina za zanimanja budućnosti u obrazovanju i savjete kako se odmah za njih obrazovati.
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Voditelj Centra karijera
Fakultet organizacije i informatike
Istraživač i predavač
Zagrebačka škola ekonomije i managementa
Profesorica ekonomije
SELECTIO
Direktorica organizacijskog dizajna i razvoja
Zagrebačka škola ekonomije i managementa
Profesorica ekonomije
Što preporučujete onima koji se tek počinju obrazovati za ovo radno mjesto? Gdje se obrazovati i što je važno za uspjeh?
STEM fakulteti imaju i smjerove koji su namijenjeni edukaciji, a posljednjih su godina nepravedno zapostavljeni. Ako niste tipičan inženjer, nego ste više ekstrovertirani i volite raditi s ljudima, posao nastavnika može biti iznimno ispunjujuć. Za uspjeh je najbitnije znati prepoznati i motivirati talente.
Što preporučujete onima koji već rade, a ovo im je zanimanje zanimljivo? Kako steći potrebne vještine?
Ako vam je dosta samotnog programiranja za računalom i želite svojem životu dati smisao tako da počnete podučavati, za početak ponudite svoju pomoć učenicima koji imaju problema s tehničkim predmetima. Tako ćete brzo saznati je li to posao za vas, a ako shvatite da jest, za inspiraciju na YouTubeu možete pratiti kanale profesora koji na zabavan i moderan način učenicima tumače gradivo.
Analiza "The Future of Jobs Report" Svjetskog ekonomskog foruma pokazuje da, za razliku od 65 posto poslodavaca koji su još 2018. od svojih zaposlenika očekivali da steknu nove vještine na poslu koji rade, danas to očekuje njih 94 posto. Uslijed promjena vezanih uz nove načine rada zbog pandemije, lockdowna i prelaska na rad na daljinu te istovremeno utjecaja digitalne revolucije i tehnoloških promjena, na tržištu rada promjene su brže nego ikada prije.
Već je dobro poznata procjena da će 65 posto djece koja su trenutno u osnovnoj školi imati zanimanja koja danas još ne postoje. Iako se mnogima na globalnom tržištu rada u pandemiji povećala nesigurnost, cjeloživotno obrazovanje, stjecanje novih vještina, kompetencija i znanja jedina su garancija za put do dobrih poslova na kojima možete ispuniti svoje profesionalne želje i ciljeve te doprinijeti inovacijama i rastu tvrtki i gospodarstva.
Kada zamišljate idealnu karijeru, svoje zanimanje iz snova i sretnu budućnost, kako ona izgleda? Bez obzira na to birate li tek svoje obrazovanje ili ste već profesionalac u industriji, sigurno je da ćete nastaviti učiti tijekom cijelog svojeg radnog vijeka. S obzirom na nove tehnologije i brzinu promjena, svi moraju učiti i stjecati nove vještine da bi radili baš zanimanja koja žele. Evo kako će vam u tome pomoći prva interaktivna mapa poslova i vještina budućnosti.
upotreba središnjih digitalnih informacijskih sustava (npr. e-dnevnik, e-matica, Edutorij i sl.)
upotreba računalnog programa za prikaz i obradu informacija
upotreba digitalnih komunikacijskih kanala i mreža u edukativne svrhe
administracija LMS-a
izrada digitalnih obrazovnih sadržaja (statičnih i interaktivnih)
upotreba LMS-a iz korisničke perspektive
rad s okruženjima za virtualno učenje
upravljanje vremenom
projektno upravljanje
usklađivanje obrazovnih planova s nacionalnim obrazovnim politikama i pristupima
izrada sadržaja s edukativnom vrijednošću
primjena procesa razvoja obrazovnih sadržaja
procjenjivanje i ocjenjivanje rada i razine usvojenosti znanja polaznika
praćenje napretka polaznika
primjena znanja iz strukovnog područja i discipline njegove strukovne specijalizacije
primjena znanja iz metodologije učenja i poučavanja
pravni propisi o autorskim pravima
poznavanje EU i nacionalne obrazovne politike
primjenjivanje međukulturalnih pedagoških strategija
pridržavati se etičkog kodeksa
primjenjivanje pedagoških strategija radi pospješivanja kreativnih aktivnosti
držanje koraka s trendovima i promjenama iz područja struke
prilagođavanje sadržaja sukladno sposobnostima učenika i tržištu rada
komunikacijske vještine (jasna formulacija komentara i informacija, vođenje razgovora, aktivno slušanje)
prezentiranje i izlaganje (storytelling)
emocionalna inteligencija/empatija
fleksibilnost/prilagođavanje neočekivanim promjenama
kritičko razmišljanje i analitičnost
primjena različitih stilova podučavanja
razvoj učinkovitih međuljudskih odnosa
nepristranost u odnosima s polaznicima
davanje konstruktivne povratne informacije
mentorstvo