
Sveučilišni profesor i profesor visoke škole
Predaje sadržaje iz područja kojim se znanstveno i stručno bavi. Razvija nastavni plan i program za predmet koji predaje i osigurava da udovoljava standardima fakulteta i odsjeka. Surađuje sa studentima koji pohađaju nastavu kako bi poboljšali svoje znanje i vještine u karijeri.
Ovo su priče o ljudima koji svojim znanjem pomiču granice,
rade s najnovijim tehnologijama na inovativnim proizvodima i uslugama te su pokretači transformacije
u svojim industrijama.
Evo kako svatko od nas može steći vještine za poslove budućnosti!
Ekspertni tim u kojem je 27 znanstvenika, profesora, menadžera, stručnjaka iz različitih industrija i osnivača top tehnoloških tvrtki prvi put u Hrvatskoj analizira najvažnije vještine za 100 zanimanja budućnosti u 10 industrija. Na svakoj industriji radio je poseban tim. Ovo su stručnjaci koji vam donose listu najvažnijih vještina za zanimanja budućnosti u obrazovanju i savjete kako se odmah za njih obrazovati.
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Voditelj Centra karijera
Fakultet organizacije i informatike
Istraživač i predavač
Zagrebačka škola ekonomije i managementa
Profesorica ekonomije
SELECTIO
Direktorica organizacijskog dizajna i razvoja
Zagrebačka škola ekonomije i managementa
Profesorica ekonomije
Što preporučujete onima koji se tek počinju obrazovati za ovo radno mjesto? Gdje se obrazovati i što je važno za uspjeh?
Međunarodno iskustvo u akademiji je sine qua non želite li se baviti ozbiljnom znanošću. Sveučilišta u Europskoj uniji žeđaju za kvalitetnim doktorskim kandidatima, a u mnogim područjima doktorandi su i plaćeni da rade na istraživanjima vezanima uz doktorat. Za one koji se, pak, odluče za doktorat unutar granica Hrvatske, preporučljivo je barem jedan semestar odraditi kao gostujući istraživač na stranim sveučilištima. Za uspjeh je najvažnija upornost jer je obično potrebno više vremena da biste vidjeli rezultate svojega rada.
Što preporučujete onima koji već rade, a ovo im je zanimanje zanimljivo? Kako steći potrebne vještine?
Posjedujete li doktorat, a radite u industriji, prelazak u akademske krugove za vas može biti upravo ona vrsta promjene koju trebate ako smatrate da ste na trenutnom poslu dali maksimum. Obrazovnim ćete institucijama biti zanimljivi jer u tom slučaju možete najbolje pokazati kako se teorija povezuje s praksom. Vještine predavanja najbolje ćete izbrusiti praksom; počnite tako da stupite u kontakt s vašim akademskim kolegama i ponudite se održati gostujuće predavanje koje će biti korisno i vama i njima.
Analiza "The Future of Jobs Report" Svjetskog ekonomskog foruma pokazuje da, za razliku od 65 posto poslodavaca koji su još 2018. od svojih zaposlenika očekivali da steknu nove vještine na poslu koji rade, danas to očekuje njih 94 posto. Uslijed promjena vezanih uz nove načine rada zbog pandemije, lockdowna i prelaska na rad na daljinu te istovremeno utjecaja digitalne revolucije i tehnoloških promjena, na tržištu rada promjene su brže nego ikada prije.
Već je dobro poznata procjena da će 65 posto djece koja su trenutno u osnovnoj školi imati zanimanja koja danas još ne postoje. Iako se mnogima na globalnom tržištu rada u pandemiji povećala nesigurnost, cjeloživotno obrazovanje, stjecanje novih vještina, kompetencija i znanja jedina su garancija za put do dobrih poslova na kojima možete ispuniti svoje profesionalne želje i ciljeve te doprinijeti inovacijama i rastu tvrtki i gospodarstva.
Kada zamišljate idealnu karijeru, svoje zanimanje iz snova i sretnu budućnost, kako ona izgleda? Bez obzira na to birate li tek svoje obrazovanje ili ste već profesionalac u industriji, sigurno je da ćete nastaviti učiti tijekom cijelog svojeg radnog vijeka. S obzirom na nove tehnologije i brzinu promjena, svi moraju učiti i stjecati nove vještine da bi radili baš zanimanja koja žele. Evo kako će vam u tome pomoći prva interaktivna mapa poslova i vještina budućnosti.
upotreba središnjih digitalnih informacijskih sustava (npr. e-dnevnik, e-indeks)
izrada digitalnih obrazovnih sadržaja (statičnih i interaktivnih)
upotreba LMS-a iz korisničke perspektive
administracija LMS-a
upotreba digitalnih komunikacijkih kanala i mreža u edukativne svrhe
primjena računalnih programa za obradu i prikaz infomacija
primjena znanja iz metodologije učenja i poučavanja
primjena procesa razvoja obrazovnih sadržaja
procjenjivanje i ocjenjivanje rada i razine usvojenosti znanja polaznika
projektno upravljanje
praćenje kretanja i trendova u znanstvenom području
razvoj obrazovnih planova i usklađivanje s nacionalnim obrazovnim politikama i direktivama
vođenje i objavljivanje znanstvenog istraživanja
znanje metodike znanstveno istraživačkog rada
primjena međukulturalnih pedagoških strategija
doprinos radu akademskih i drugih tijela u ustrojstvu obrazovne ustanove
držanje koraka s trendovima i promjenama iz područja njegove struke
utvrđivanje i udovoljavanje obrazovnim potrebama studenata
primjena pedagoških strategija radi pospješivanja kreativnih aktivnosti
prdržavanje etičkog kodeksa
poznavanje regulative te metoda i tehnika zaštite intelektualnog vlasništva
poznavanje EU i nacionalne obrazovne politike
provedba projekata s javnim, društveno korisnim utjecajima
komunikacijske vještine (jasna formulacija komentara i informacija, vođenje razgovora, slušanje)
sposobnost za rad pod pritiskom
prezentiranje i izlaganje (storytelling)
davanje konstruktivne povratne informacije i motiviranje
primjena različitih stilova podučavanja
kreativnost
mentorstvo
emocionalna inteligencija/empatija
izgradnja međuljudskih odnosa
organizacijske vještine
kritičko razmišljanje i analitičnost
otvorenost za učenje