
Inženjer robotike
Dizajnira sustave koji omogućavaju obavljanje zadanih zadataka bez ljudske intervencije ili s vrlo malo intervencije (manje od 10% ljudske intervencije). Ova bi pozicija trebala ulagati sve napore u povećanje učinkovitost skladišne i proizvodne robotike kako bi se eliminirali rizici, smanjili troškovi i povećala učinkovitost.
Ovo su priče o ljudima koji svojim znanjem pomiču granice,
rade s najnovijim tehnologijama na inovativnim proizvodima i uslugama te su pokretači transformacije
u svojim industrijama.
Evo kako svatko od nas može steći vještine za poslove budućnosti!
Ekspertni tim u kojem je 27 znanstvenika, profesora, menadžera, stručnjaka iz različitih industrija i osnivača top tehnoloških tvrtki prvi put u Hrvatskoj analizira najvažnije vještine za 100 zanimanja budućnosti u 10 industrija. Na svakoj industriji radio je poseban tim. Ovo su stručnjaci koji vam donose listu najvažnijih vještina za zanimanja budućnosti u obrazovanju i savjete kako se odmah za njih obrazovati.
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Voditelj Centra karijera
Fakultet organizacije i informatike
Istraživač i predavač
Zagrebačka škola ekonomije i managementa
Profesorica ekonomije
SELECTIO
Direktorica organizacijskog dizajna i razvoja
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Voditelj Centra karijera
Što preporučujete onima koji se tek počinju obrazovati za ovo radno mjesto? Gdje se obrazovati i što je važno za uspjeh?
Inženjeri robotike možda su i među najsvestranijim interdisciplinarnim inženjerima, od kojih se očekuju znanja iz različitih područja, kao što su matematika, fizika, elektrotehnika, strojarstvo, računarstvo, umjetna inteligencija itd. Budući inženjeri robotike moraju biti spremni na izazove povezivanja brojnih područja u jednu funkcionalnu cjelinu, pri čemu trebaju biti svjesni da neće moći biti eksperti u svim područjima istodobno. Svoje obrazovanje mogu započeti krenuvši od bilo kojeg aspekta iz područja robotike, a u okviru diplomskog studija robotike steći će sve potrebne horizontalne kompetencije te dobiti priliku usavršavati se u nekom od specifičnih područja koje ih najviše zanima.
Što preporučujete onima koji već rade, a ovo im je zanimanje zanimljivo? Kako steći potrebne vještine?
Za sve koji već rade i nisu prije stekli šire obrazovanje u području robotike, bilo bi najbolje krenuti s proširivanjem znanja u nekom od područja u kojem već imaju iskustvo u smjeru primjene u robotskim sustavima (npr. elektronika, automatizirano upravljanje, umjetna inteligencija i slično). Znanja se najbolje stječu radom na konkretnim projektima, a dobar početak su hobistički projekti koji imaju potencijal da prerastu u nešto ozbiljnije. Budući da se pojavljuje sve veća potreba za inženjerima robotike, kako u startup tvrtkama tako i u etabliranim kompanijama, svatko tko ima želju i motivaciju baviti se ovim područjem najbrže će steći potrebna znanja i kompetencije uključivanjem u projekte takvih tvrtki.
Analiza "The Future of Jobs Report" Svjetskog ekonomskog foruma pokazuje da, za razliku od 65 posto poslodavaca koji su još 2018. od svojih zaposlenika očekivali da steknu nove vještine na poslu koji rade, danas to očekuje njih 94 posto. Uslijed promjena vezanih uz nove načine rada zbog pandemije, lockdowna i prelaska na rad na daljinu te istovremeno utjecaja digitalne revolucije i tehnoloških promjena, na tržištu rada promjene su brže nego ikada prije.
Već je dobro poznata procjena da će 65 posto djece koja su trenutno u osnovnoj školi imati zanimanja koja danas još ne postoje. Iako se mnogima na globalnom tržištu rada u pandemiji povećala nesigurnost, cjeloživotno obrazovanje, stjecanje novih vještina, kompetencija i znanja jedina su garancija za put do dobrih poslova na kojima možete ispuniti svoje profesionalne želje i ciljeve te doprinijeti inovacijama i rastu tvrtki i gospodarstva.
Kada zamišljate idealnu karijeru, svoje zanimanje iz snova i sretnu budućnost, kako ona izgleda? Bez obzira na to birate li tek svoje obrazovanje ili ste već profesionalac u industriji, sigurno je da ćete nastaviti učiti tijekom cijelog svojeg radnog vijeka. S obzirom na nove tehnologije i brzinu promjena, svi moraju učiti i stjecati nove vještine da bi radili baš zanimanja koja žele. Evo kako će vam u tome pomoći prva interaktivna mapa poslova i vještina budućnosti.
izrada tehničkih planova
upotreba računalnog programa za potpomognutu proizvodnju
umjeravanje mehatroničkih instrumenata
izrađivanje tehničke specifikacije
upotreba računalnih programa za prikaz i obradu informacija
upotreba računalnih alata za prezentiranje i vizualizaciju
projektiranje komponenti za automatizaciju
održavanje robotske opreme
upotreba računalnog programa za tehničko crtanje
matematičko procesuiranje informacija
dizajniranje i testiranje prototipova
upotreba sustava za rad u stvarnom vremenu (npr. RTLinux, QNX i sl.)
primjena tehničkog projektiranja
ispravljanje pogrešaka i kvarova na softveru i/ili hardveru
sastavljanje robotskih komponenti
programiranje (npr. Python, C++ itd.)
izrađivanje izvješća o rezultatima ispitivanja ili provođenju proizvodnih procesa
točnost i detaljan pristup u radu
primjena mjera za siguran rad u laboratoriju i/ili pogonu
primjena znanja industrijskog inženjerstva i mehatronike pri razvoju proizvoda/robotičkih jedinica
analiza razvojnih postupaka u svrhu unapređenja
definiranje i primjena standarda kvalitete
provedba testiranja i ispitivanja proizvoda / robotičkih jedinica
vođenje propisne tehničke dokumentacije
primjena sigurnosnih normi u industrijskom kontekstu
ocjenjivanje izvedivosti i isplativosti proizvoda / robotičkih jedinica
upravljanje vremenom i prioritetima
projektno upravljanje
poznavanje EU i nacionalne obrazovne politike
primjena relevantnih pravnih propisa vezanih uz sektor obrazovanja (npr. nabava opreme u obrazovnoj ustanovi, minimalni uvjeti za rad, zaštita učenika u proizvodnim pogonima i sl.)
poznavanje poslovnih i radnih procesa obrazovne ustanove
primjena metodologije učenja i poučavanja
sudjelovanje u akademskim u istraživanjima
otvorenost za stalno učenje
kritičko razmišljanje i analitičnost
prezentiranje i izlaganje rezultata rada
kreativnost
komunikacijske vještine (jasna formulacija komentara i informacija, vođenje razgovora, slušanje)
učinkovito rješavanje kompleksnih problema
rad u interdisciplinarnom timu