
Stručnjak za razvoj poslovanja
Identificira i stvara poslovni rast za organizaciju. Razumije ciljana tržišta i traži potencijalne kupce. Koristi prodajne i marketinške strategije za privlačenje klijenata. Gradi dugoročne odnose s potencijalnim klijentima. Ima detaljno znanje o proizvodima tvrtke, industriji i konkurenciji. Surađuje s različitim odjelima kako bi osigurao da se zadovolje potrebe klijenata. Procjenjuje poslovne performanse i pronalazi nove načine za postizanje prodajnih ciljeva.
Ovo su priče o ljudima koji svojim znanjem pomiču granice,
rade s najnovijim tehnologijama na inovativnim proizvodima i uslugama te su pokretači transformacije
u svojim industrijama.
Evo kako svatko od nas može steći vještine za poslove budućnosti!
Ekspertni tim u kojem je 27 znanstvenika, profesora, menadžera, stručnjaka iz različitih industrija i osnivača top tehnoloških tvrtki prvi put u Hrvatskoj analizira najvažnije vještine za 100 zanimanja budućnosti u 10 industrija. Na svakoj industriji radio je poseban tim. Ovo su stručnjaci koji vam donose listu najvažnijih vještina za zanimanja budućnosti u naprednoj proizvodnji i savjete kako se odmah za njih obrazovati.
Gideon Brothers
Osnivač i CEO
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Voditelj Centra karijera
Zagrebačka škola ekonomije i managementa
Profesorica ekonomije
SELECTIO
Direktorica organizacijskog dizajna i razvoja
Gideon Brothers
Suosnivač i CEO
Što preporučujete onima koji se tek počinju obrazovati za ovo radno mjesto? Gdje se obrazovati i što je važno za uspjeh?
Riječ je o zanimanju koje može imati jako širok raspon odgovornosti, no svakako je najbliže prodaji te je dobro steći snažno iskustvo upravo u tom području.
Što preporučujete onima koji već rade, a ovo im je zanimanje zanimljivo? Kako steći potrebne vještine?
Strateški pristup od izuzetne je važnosti u razvoju poslovanja, pa je bitno izgraditi što šire znanje vezano uz poslovnu strategiju, upravljanje rizicima, ali i analizu tržišta i ključnih pokazatelja. Ono što je također vrlo bitno jest spremnost na učenje kako biste mogli dubinski razumjeti izazove s kojima se suočavaju kupci. Naime, upravo je rješavanje problema kupaca najbolji put za uspostavljanje dugoročnih odnosa.
Analiza "The Future of Jobs Report" Svjetskog ekonomskog foruma pokazuje da, za razliku od 65 posto poslodavaca koji su još 2018. od svojih zaposlenika očekivali da steknu nove vještine na poslu koji rade, danas to očekuje njih 94 posto. Uslijed promjena vezanih uz nove načine rada zbog pandemije, lockdowna i prelaska na rad na daljinu te istovremeno utjecaja digitalne revolucije i tehnoloških promjena, na tržištu rada promjene su brže nego ikada prije.
Već je dobro poznata procjena da će 65 posto djece koja su trenutno u osnovnoj školi imati zanimanja koja danas još ne postoje. Iako se mnogima na globalnom tržištu rada u pandemiji povećala nesigurnost, cjeloživotno obrazovanje, stjecanje novih vještina, kompetencija i znanja jedina su garancija za put do dobrih poslova na kojima možete ispuniti svoje profesionalne želje i ciljeve te doprinijeti inovacijama i rastu tvrtki i gospodarstva.
Kada zamišljate idealnu karijeru, svoje zanimanje iz snova i sretnu budućnost, kako ona izgleda? Bez obzira na to birate li tek svoje obrazovanje ili ste već profesionalac u industriji, sigurno je da ćete nastaviti učiti tijekom cijelog svojeg radnog vijeka. S obzirom na nove tehnologije i brzinu promjena, svi moraju učiti i stjecati nove vještine da bi radili baš zanimanja koja žele. Evo kako će vam u tome pomoći prva interaktivna mapa poslova i vještina budućnosti.
upotreba alata za predviđanje prodaje
primjena CRM sustava bilježenje i praćenje poslovnih podataka
praćenje optimizacije parametara proizvodnih postupaka
upotreba računalnih alata za prikaz informacija
primjena digitalnih društvenih kanala i mreža u poslovne svrhe
upotreba računalnih programa za prikaz i obradu informacija
upotreba digitalnih komunikacijskih kanala u poslovne svrhe (e-mail, virtualni pozivi, dijeljenje prikaza i sl.)
izrada prodajnih strategija i planova
istraživanje kupaca i tržišta
izgradnja učinkovitih poslovnih odnosa i mreže kontakata
obavljanje aktivne/direktne prodaje
upravljanje kupcima
predviđanje prodaje u vremenskim intervalima
pronalaženje klijenata
poslovna oštroumnost
razumijevanje i primjena financijske terminologije (upravljanje prihodima)
izrada prodajnih ponuda
obavljanje postprodajne aktivnosti
prakticiranje upsell prodaje
prakticiranje unakrsne prodaje (cross-selling)
organizacija prodajnih događaja
upravljanje vremenom i prioritetima
projektno upravljanje
upravljanje promjenama
poznavanje agilne metodologije
inovativnost (u postojećim i novim rješenjima)
fleksibilnost
napredno poznavanje engleskog jezika
znanje o proizvodima i tvrtki
poznavanje tržišta, industrije, konkurencije
izgradnja partnerskih odnosa s velikim i srednjim kupcima u industriji
planiranje procesa prodaje u proizvodnji
poznavanje postupaka proizvodnje, uključujući dokumentaciju i zakone
poznavanje kriterija kvalitete proizvodnje
poznavanje proizvodne razine i rasporeda proizvodnje
praćenje optimizacije parametara proizvodnih postupaka
spremnost na prihvaćanje rizika
prezentiranje i izlaganje (storytelling)
znanja o psihologiji prodaje
sposobnost inoviranja i prepoznavanja prilika na tržištu
pristup "out of the box"
komunikacijske vještine (jasna formulacija komentara i informacija, vođenje razgovora, slušanje)
fleksibilnost/prilagođavanje neočekivanim promjenama
intrinzično motiviranje
učinkovito rješavanje prigovora/primjedbi
donošenje odluka
upornost i dosljednost
timska suradnja / virtualna suradnja
pregovaračke vještine
savjetnički pristup