
Analitičar upravljanja i organizacije
Analizira organizacijske strukture, metode, sisteme i postupke kako bi pomogao tvrtkama i sustavima u postizanju veće učinkovitosti i rješavanju organizacijskih problema.
Ovo su priče o ljudima koji svojim znanjem pomiču granice,
rade s najnovijim tehnologijama na inovativnim proizvodima i uslugama te su pokretači transformacije
u svojim industrijama.
Evo kako svatko od nas može steći vještine za poslove budućnosti!
Ekspertni tim u kojem je 27 znanstvenika, profesora, menadžera, stručnjaka iz različitih industrija i osnivača top tehnoloških tvrtki prvi put u Hrvatskoj analizira najvažnije vještine za 100 zanimanja budućnosti u 10 industrija. Na svakoj industriji radio je poseban tim. Ovo su stručnjaci koji vam donose listu najvažnijih vještina za zanimanja budućnosti u maloprodaji proizvoda i usluga i savjete kako se odmah za njih obrazovati.
A1 Hrvatska
ICT program manager
Inchoo
Osnivač i CEO
Zagrebačka škola ekonomije i managementa
Profesorica ekonomije
SELECTIO
HR konzultantica i trenerica
A1 Hrvatska
ICT program manager
Što preporučujete onima koji se tek počinju obrazovati za ovo radno mjesto? Gdje se obrazovati i što je važno za uspjeh?
Ova uloga usmjerena je na razvoj ciljeva, strategija i planova u svrhu učinkovitog korištenja organizacije i njezinih resursa, a kao preduvjet veće djelotvornosti i većeg zadovoljstva korisnika. Ona može biti interna ili se može angažirati vanjski poslovni savjetnik. Pritom je potrebno analizirati postojeću organizaciju na svim razinama, identificirati stvarno stanje u razgovorima s relevantnim osobljem i studioznom analizom iznaći rješenja za organizacijske probleme s predloženim metodama i postupcima.
Što preporučujete onima koji već rade, a ovo im je zanimanje zanimljivo? Kako steći potrebne vještine?
Za uspješnost ove uloge važno je posjedovati analitičke vještine, a bitna je i mogućnost interpretacije te povezivanja brojnih informacija s različitih razina strukture organizacije, baš kao i vještine rješavanja problema s ciljem upotrebe detektiranog i izrade prijedloga za poboljšanje. U prikupljanju informacija uvelike ovisite o subjektivnom gledanju pojedinaca pa zato treba imati razvijene interpersonalne i komunikacijske vještine, što, naravno, dolazi do izražaja i pri usvajanju vaših prijedloga.
Analiza "The Future of Jobs Report" Svjetskog ekonomskog foruma pokazuje da, za razliku od 65 posto poslodavaca koji su još 2018. od svojih zaposlenika očekivali da steknu nove vještine na poslu koji rade, danas to očekuje njih 94 posto. Uslijed promjena vezanih uz nove načine rada zbog pandemije, lockdowna i prelaska na rad na daljinu te istovremeno utjecaja digitalne revolucije i tehnoloških promjena, na tržištu rada promjene su brže nego ikada prije.
Već je dobro poznata procjena da će 65 posto djece koja su trenutno u osnovnoj školi imati zanimanja koja danas još ne postoje. Iako se mnogima na globalnom tržištu rada u pandemiji povećala nesigurnost, cjeloživotno obrazovanje, stjecanje novih vještina, kompetencija i znanja jedina su garancija za put do dobrih poslova na kojima možete ispuniti svoje profesionalne želje i ciljeve te doprinijeti inovacijama i rastu tvrtki i gospodarstva.
Kada zamišljate idealnu karijeru, svoje zanimanje iz snova i sretnu budućnost, kako ona izgleda? Bez obzira na to birate li tek svoje obrazovanje ili ste već profesionalac u industriji, sigurno je da ćete nastaviti učiti tijekom cijelog svojeg radnog vijeka. S obzirom na nove tehnologije i brzinu promjena, svi moraju učiti i stjecati nove vještine da bi radili baš zanimanja koja žele. Evo kako će vam u tome pomoći prva interaktivna mapa poslova i vještina budućnosti.
kategorizacija i konsolidacija podataka
upotreba računalnih programa za prikaz i obradu informacija
upotreba računalnih alata za prezentiranje i vizualizaciju
primjena digitalnih društvenih kanala i mreža u poslovne svrhe
upotreba digitalnih komunikacijskih kanala u poslovne svrhe (e-mail, virtualni pozivi, dijeljenje prikaza i sl.)
modeliranje poslovnih procesa
analiza statističkih podataka
poslovna oštroumnost
tumačenje financijskih dokumenata
analiza CRM podataka
provođenje kvalitativnih i kvantitativnih istraživanja tržišta
vještine promatranja i zapažanja
primjena organizacijskog dizajna
optimiziranje i unapređivanje procesa
analiza unutarnjih i vanjskih čimbenika organizacije/tvrtke
analiza poslovnih planova
utvrđivanje neprepoznatih organizacijskih potreba
poznavanje procesa upravljanja ljudskim resursima
upravljanje promjenama
primjena načela poslovnog i trgovačkog prava
provedba organizacijske politike
razumijevanje i primjena lokalnih i međunarodnih trgovačkih zakona
razumijevanje kriterija kvalitete proizvoda
primjena vrijednosti trgovačkog društva
analiza podataka za donošenje odluka o politikama u području trgovine
analiza financijskih kretanja tržišta
primjena načela i pravila nadmetanja i konkuretnosti u području trgovine
učinkovito rješavanje kompleksnih problema
kritičko razmišljanje i analitičnost
strateško razmišljanje
savjetničke vještine
vještine utjecaja i uvjeravanja
inovativnost
vještine prezentiranja i izlaganja (storytelling)
razvoj učinkovitih međuljudskih odnosa
komunikacijske vještine (jasna formulacija komentara i informacija, vođenje razgovora, slušanje)
sposobnost za rad pod pritiskom
upravljanje vremenom