
Specijalist za digitalnu transformaciju
Istražuje kako iskoristiti postojeće i nove tehnologije s ciljem da kompanija ili organizacija sa svojim uslugama ili proizvodima bude predvodnik u industriji ili se natječe s novim tvrtkama koje će pokrenuti tehnološke i poslovne promjene u industriji.
Ovo su priče o ljudima koji svojim znanjem pomiču granice,
rade s najnovijim tehnologijama na inovativnim proizvodima i uslugama te su pokretači transformacije
u svojim industrijama.
Evo kako svatko od nas može steći vještine za poslove budućnosti!
Ekspertni tim u kojem je 27 znanstvenika, profesora, menadžera, stručnjaka iz različitih industrija i osnivača top tehnoloških tvrtki prvi put u Hrvatskoj analizira najvažnije vještine za 100 zanimanja budućnosti u 10 industrija. Na svakoj industriji radio je poseban tim. Ovo su stručnjaci koji vam donose listu najvažnijih vještina za zanimanja budućnosti u informacijskim i komunikacijskim tehnologijama i savjete kako se odmah za njih obrazovati.
A1 Hrvatska
Glavni direktor za transformaciju poslovanja, ljudske potencijale i korporativne komunikacije
A1 Hrvatska
Direktor razvoja IT i telekomunikacijskih usluga
Algebra
Osnivač i član Uprave
Hrvatska udruga za umjetnu inteligenciju CroAi
Potpredsjednica
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Docent, Zavod za telekomunikacije
A1 Hrvatska
Glavni direktor za transformaciju poslovanja, ljudske potencijale i korporativne komunikacije
Što preporučujete onima koji se tek počinju obrazovati za ovo radno mjesto? Gdje se obrazovati i što je važno za uspjeh?
Pitanje je hoće li se upravo tako zvati ovo zanimanje, koje u svakom slučaju uključuje niz elemenata i formalnih znanja: od poznavanja korisničkog iskustva i psihologije korisnika do toga kako kupuju i pretražuju digitalne kanale. Istodobno, ovo radno mjesto često obuhvaća i rad na internim procesima i digitalnoj transformaciji kulture kompanije. Treće, oni koji se tek počinju obrazovati moraju biti spremni na iterativni pristup razvoju primjenom agilnih metodologija koje se koriste u većini kompanija, kao i na learn and try pristup.
Što preporučujete onima koji već rade, a ovo im je zanimanje zanimljivo? Kako steći potrebne vještine?
Preporuka je da steknu vještine koje, uz znanja o korisnicima i njihovim navikama, uključuju i razumijevanje kulture i internih procesa promjena u kompanijama. S tom kombinacijom mogu se vrlo lako uključiti u rad timova koji kompanijama i organizacijama omogućavaju da se pripreme za sve promjene i izazove koje nosi digitalno doba ili da u tome predvode.
Analiza "The Future of Jobs Report" Svjetskog ekonomskog foruma pokazuje da, za razliku od 65 posto poslodavaca koji su još 2018. od svojih zaposlenika očekivali da steknu nove vještine na poslu koji rade, danas to očekuje njih 94 posto. Uslijed promjena vezanih uz nove načine rada zbog pandemije, lockdowna i prelaska na rad na daljinu te istovremeno utjecaja digitalne revolucije i tehnoloških promjena, na tržištu rada promjene su brže nego ikada prije.
Već je dobro poznata procjena da će 65 posto djece koja su trenutno u osnovnoj školi imati zanimanja koja danas još ne postoje. Iako se mnogima na globalnom tržištu rada u pandemiji povećala nesigurnost, cjeloživotno obrazovanje, stjecanje novih vještina, kompetencija i znanja jedina su garancija za put do dobrih poslova na kojima možete ispuniti svoje profesionalne želje i ciljeve te doprinijeti inovacijama i rastu tvrtki i gospodarstva.
Kada zamišljate idealnu karijeru, svoje zanimanje iz snova i sretnu budućnost, kako ona izgleda? Bez obzira na to birate li tek svoje obrazovanje ili ste već profesionalac u industriji, sigurno je da ćete nastaviti učiti tijekom cijelog svojeg radnog vijeka. S obzirom na nove tehnologije i brzinu promjena, svi moraju učiti i stjecati nove vještine da bi radili baš zanimanja koja žele. Evo kako će vam u tome pomoći prva interaktivna mapa poslova i vještina budućnosti.
analiza disruptivnog potencijala tehnologije
računalno razmišljanje
primjena računalnih programa za prikaz i obradu informacija (dizajn i vizualizacija)
poznavanje poslovnih modela za različite usluge virtualizacije
optimizacija izvođenje postupaka odabirom između infrastrukture lokalno, u oblaku ili hibridno
poznavanje platformi za pružanje cloud usluga (AWS, Azure)
programiranje
digitalna oštroumnost
optimiziranje i unapređivanje procesa
sposobnost perceptivnosti
istraživanje tehnoloških trendova
projektno upravljanje
istraživanje tržišta (Voice of the Customer)
učinkovito rješavanje problema
upravljanje promjenama
točnost i detaljan pristup u radu
poslovna oštroumnost
upravljanje vremenom i prioritetima
inovativnost (u postojećim i novim rješenjima)
razvoj poslovnih strategija
savjetničke vještine
umrežavanje s dionicima iz industrije koji su relevantni izvori informacija i inovacija
uvođenje disruptivnih inovacija
razvoj softvera od nule (proces)
poznavanje cloud-native tehnologije
kritičko razmišljanje i analitičnost
kreativnost
učinkovito rješavanje prigovora/primjedbi
komunikacijske vještine (jasna formulacija komentara i informacija, vođenje razgovora, slušanje)
vještina uvjeravanja
donošenje odluka
upornost i konzistentnost
razvoj učinkovitih međuljudskih odnosa
prezentiranje i izlaganje (storytelling)
timska suradnja / virtualna suradnja
emocionalna inteligencija / empatija
sposobnost za rad pod pritiskom
otvorenost za stalno učenje