Specijalist za digitalnu transformaciju
Istražuje kako iskoristiti postojeće i nove tehnologije s ciljem da kompanija ili organizacija sa svojim uslugama ili proizvodima bude predvodnik u industriji ili se natječe s novim tvrtkama koje će pokrenuti tehnološke i poslovne promjene u industriji.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed euismod feugiat diam, volutpat porta mauris fringilla nec. Maecenas cursus a eros ut egestas. Sed finibus ante quis libero lobortis tempus.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed euismod feugiat diam, volutpat porta mauris fringilla nec. Maecenas cursus a eros ut egestas. Sed finibus ante quis libero lobortis tempus.
Ekspertni tim u kojem je 27 znanstvenika, profesora, menadžera, stručnjaka iz različitih industrija i osnivača top tehnoloških tvrtki prvi put u Hrvatskoj analizira najvažnije vještine za 100 zanimanja budućnosti u 10 industrija. Na svakoj industriji radio je poseban tim. Ovo su stručnjaci koji vam donose listu najvažnijih vještina za zanimanja budućnosti u informacijskim i komunikacijskim tehnologijama i savjete kako se odmah za njih obrazovati.
A1 Hrvatska
Glavni direktor za transformaciju poslovanja, ljudske potencijale i korporativne komunikacije
A1 Hrvatska
Direktor razvoja IT i telekomunikacijskih usluga
Algebra
Osnivač i član Uprave
Hrvatska udruga za umjetnu inteligenciju CroAi
Potpredsjednica
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Docent, Zavod za telekomunikacije
A1 Hrvatska
Glavni direktor za transformaciju poslovanja, ljudske potencijale i korporativne komunikacije
Što preporučujete onima koji se tek počinju obrazovati za ovo radno mjesto? Gdje se obrazovati i što je važno za uspjeh?
Pitanje je hoće li se upravo tako zvati ovo zanimanje, koje u svakom slučaju uključuje niz elemenata i formalnih znanja: od poznavanja korisničkog iskustva i psihologije korisnika do toga kako kupuju i pretražuju digitalne kanale. Istodobno, ovo radno mjesto često obuhvaća i rad na internim procesima i digitalnoj transformaciji kulture kompanije. Treće, oni koji se tek počinju obrazovati moraju biti spremni na iterativni pristup razvoju primjenom agilnih metodologija koje se koriste u većini kompanija, kao i na learn and try pristup.
Što preporučujete onima koji već rade, a ovo im je zanimanje zanimljivo? Kako steći potrebne vještine?
Preporuka je da steknu vještine koje, uz znanja o korisnicima i njihovim navikama, uključuju i razumijevanje kulture i internih procesa promjena u kompanijama. S tom kombinacijom mogu se vrlo lako uključiti u rad timova koji kompanijama i organizacijama omogućavaju da se pripreme za sve promjene i izazove koje nosi digitalno doba ili da u tome predvode.
analiza disruptivnog potencijala tehnologije
računalno razmišljanje
primjena računalnih programa za prikaz i obradu informacija (dizajn i vizualizacija)
poznavanje poslovnih modela za različite usluge virtualizacije
optimizacija izvođenje postupaka odabirom između infrastrukture lokalno, u oblaku ili hibridno
poznavanje platformi za pružanje cloud usluga (AWS, Azure)
programiranje
digitalna oštroumnost
optimiziranje i unapređivanje procesa
sposobnost perceptivnosti
istraživanje tehnoloških trendova
projektno upravljanje
istraživanje tržišta (Voice of the Customer)
učinkovito rješavanje problema
upravljanje promjenama
točnost i detaljan pristup u radu
poslovna oštroumnost
upravljanje vremenom i prioritetima
inovativnost (u postojećim i novim rješenjima)
razvoj poslovnih strategija
savjetničke vještine
umrežavanje s dionicima iz industrije koji su relevantni izvori informacija i inovacija
uvođenje disruptivnih inovacija
razvoj softvera od nule (proces)
poznavanje cloud-native tehnologije
kritičko razmišljanje i analitičnost
kreativnost
učinkovito rješavanje prigovora/primjedbi
komunikacijske vještine (jasna formulacija komentara i informacija, vođenje razgovora, slušanje)
vještina uvjeravanja
donošenje odluka
upornost i konzistentnost
razvoj učinkovitih međuljudskih odnosa
prezentiranje i izlaganje (storytelling)
timska suradnja / virtualna suradnja
emocionalna inteligencija / empatija
sposobnost za rad pod pritiskom
otvorenost za stalno učenje