Specijalist za organizacijski razvoj
Zadatak mu je kontinuirano raditi na organizacijskim poboljšanjima u svim odjelima tvrtke, procjenom i utvrđivanjem mogućnosti za povećanje efikasnosti. Osim što planiraju, specijalisti za organizacijski razvoj podučavaju i savjetuju se s pojedincima i timovima kako bi riješili organizacijske izazove te osmišljavaju i provode programe obuke i izvedbe.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed euismod feugiat diam, volutpat porta mauris fringilla nec. Maecenas cursus a eros ut egestas. Sed finibus ante quis libero lobortis tempus.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed euismod feugiat diam, volutpat porta mauris fringilla nec. Maecenas cursus a eros ut egestas. Sed finibus ante quis libero lobortis tempus.
Ekspertni tim u kojem je 27 znanstvenika, profesora, menadžera, stručnjaka iz različitih industrija i osnivača top tehnoloških tvrtki prvi put u Hrvatskoj analizira najvažnije vještine za 100 zanimanja budućnosti u 10 industrija. Na svakoj industriji radio je poseban tim. Ovo su stručnjaci koji vam donose listu najvažnijih vještina za zanimanja budućnosti u maloprodaji proizvoda i usluga i savjete kako se odmah za njih obrazovati.
A1 Hrvatska
ICT program manager
Inchoo
Osnivač i CEO
Zagrebačka škola ekonomije i managementa
Profesorica ekonomije
SELECTIO
HR konzultantica i trenerica
SELECTIO
Direktorica organizacijskog dizajna i razvoja
Što preporučujete onima koji se tek počinju obrazovati za ovo radno mjesto? Gdje se obrazovati i što je važno za uspjeh?
Specijalist za organizacijski razvoj je zanimanje koje traži svestranost. Stručnjak ovog profila planira mogućnosti za razvoj tvrtke i proširenje – primarno za razvoj planova, razvoj poslovanja i njihovu daljnju provedbu i promociju. Nadalje, istražuje tržište, sudjeluje u vođenju oglašivačkih kampanja i provedbi marketinških programa, prikazuje nove proizvode na tržištu, radi na smanjenju troškova i povećanju profitabilnosti aktivnosti tvrtke... Ukratko, bavi se rješavanjem strateških zadataka tvrtke. Može se reći da je rad na ovoj poziciji obiman i odgovoran. Profesija je relativno nova, ali i tražena. Stoga je potrebno šire obrazovanje, treba znati zakonodavne norme, osnove ekonomije, sociologije, psihologije i marketinga te organizacije rada i pravila poslovne dokumentacije. Bazno obrazovanje može biti ekonomski fakultet uz odabir izbornih predmeta iz navedenih područja, a zatim ciljane kraće edukacije ovisno o ponudi na tržištu edukacija u Hrvatskoj i inozemstvu, modularni programi, postdiplomski studij, MBA.
Što preporučujete onima koji već rade, a ovo im je zanimanje zanimljivo? Kako steći potrebne vještine?
Na postojećem radnom mjestu iskoristite sve dostupne mogućnosti, primjerice kroz rad na različitim projektima i slično, kako biste iskustveno proširili svoje kompetencije. Planirajte razvoj svojih kompetencija za ovo radno mjesto nekoliko godina unaprijed (nenadane se ponude ne dogode često ako nemate potrebne kompetencije), osobito ako bi to bila karijerna transformacija iz sasvim drugog poslovnog iskustva. To uključuje i "prijelazno" radno mjesto, koje bi služilo za širenje i razvoj ciljanih kompetencija, a i ciljane kraće edukacije ovisno o ponudi na tržištu edukacija u Hrvatskoj i inozemstvu, modularne programe, postdiplomski studij, MBA, pohađanje konferencija te umrežavanje s dionicima iz industrije koji su relevantni izvori informacija i inovacija. Potrebno je posjedovati želju za savršenstvom, sposobnost rješavanja zahtjevnih situacija i brzo donositi odluke, imati osjećaj svrhe u ovom poslu i kapacitet za pronalaženje pravog pristupa svakom klijentu, kao i kompromisa u dijalogu s osobljem i kupcima.
upotreba LMS alata (Moodle, Cornerstone...)
poznavanje rada u okruženjima za virtualno učenje
upotreba alata za vizualizaciju
upotreba digitalnih komunikacijskih kanala u poslovne svrhe (e-mail, virtualni pozivi, dijeljenje prikaza i sl.)
upotreba računalnih programa za prikaz i obradu informacija
primjena digitalnih društvenih kanala i mreža u poslovne svrhe
upotreba alata za praćenje napretka na društvenim mrežama
primjena organizacijskog dizajna
modeliranje poslovnih procesa
organizacijska politika
analiza unutarnjih i vanjskih čimbenika organizacije/tvrtke
učinkovito rješavanje kompleksnih problema
analiza poslovnih planova
optimiziranje i unapređivanje procesa
upravljanje promjenama
poslovna oštroumnost
sposobnost perceptivnosti
provođenje kvalitativnih i kvantitativnih istraživanja tržišta
analiza statističkih podataka
analiza CRM podataka
agilno upravljanje
umrežavanje s dionicima iz industrije koji su relevantni izvori informacija i inovacija
poznavanje procesa upravljanja ljudskim resursima
primjena vrijednosti trgovačkog društva
analiza podataka za donošenje odluka o politikama u području trgovine
razumijevanje i primjena lokalnih i međunarodnih trgovačkih zakona
analiza financijskih kretanja tržišta
razumijevanje načela i pravila nadmetanja i konkuretnosti u području trgovine
razumijevanje kriterija kvalitete proizvoda
savjetničke vještine
strateško razmišljanje
vještine prezentiranja i izlaganja (storytelling)
vještine utjecaja i uvjeravanja
upravljanje vremenom i prioritetima
sposobnost za rad pod pritiskom
kreativnost
kritičko razmišljanje i analitičnost
komunikacijske vještine (jasna formulacija komentara i informacija, vođenje razgovora, slušanje)
otvorenost za stalno učenje
emocionalna inteligencija / empatija
donošenje odluka
razvoj učinkovitih međuljudskih odnosa